Παρασκευή 19 Ιουνίου 2026

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ - ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ. ΧΑΝΙΩΝ

 ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2025 - 26

Με πολλή χαρά, συγκίνηση και περηφάνια πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Ιουνίου η αποχαιρετιστήρια γιορτή του σχολείου μας για τη χρονιά 2025-2026. Μια χρονιά γεμάτη δράσεις, δημιουργία, εμπειρίες και χαμόγελα έκλεισε με τον πιο όμορφο τρόπο, αναδεικνύοντας για ακόμη μία φορά τη δύναμη της επαγγελματικής εκπαίδευσης στην ειδική αγωγή και τις δυνατότητες των μαθητών μας, όταν η κοινωνία στέκεται δίπλα τους. Σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιά, το ΕΝΕΕΓΥ-Λ Χανίων υλοποίησε πλήθος δράσεων που ανέδειξαν τη σημασία της βιωματικής μάθησης, της εξωστρέφειας και της σύνδεσης με την τοπική κοινωνία. Σημαντικοί συνοδοιπόροι σε αυτή την προσπάθεια υπήρξαν οι γονείς και οι κηδεμόνες των μαθητών, καθώς και επαγγελματίες, επιχειρήσεις και φορείς που στήριξαν έμπρακτα το έργο του σχολείου. Μέσα από τα βιωματικά περίπτερα που λειτούργησαν κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν επαγγελματικούς τομείς, να παρουσιάσουν δεξιότητες που καλλιέργησαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και να έρθουν σε επαφή με πραγματικές συνθήκες εργασίας. Η ενεργή συμμετοχή τους επιβεβαίωσε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση στην ειδική αγωγή μπορεί να δημιουργήσει ουσιαστικές προοπτικές ένταξης, αυτονομίας και απασχόλησης. Ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία τους στην αποχαιρετιστήρια γιορτή του σχολείου μας και τη συμμετοχή τους στις βιωματικές δράσεις:

  • την κα Παντελάκη-Τερεζάκη, Chef Κρητικής και Μινωικής Γαστρονομίας,

αντιπρόεδρο και μέλος Ελληνικής Ακαδημίας Αρχιμαγείρων Ελλάδος

  • την κα Σαβιολή Μαρία, Α Μάγειρα, μέλος Ελληνικής Ακαδημία Αρχιμαγείρων Ελλάδος
  • τον κ. Ξερογιαννάκη Νικόλαο από το ανθοκομικό κέντρο Garden Center
  • την κα Μιράντα Καρκάνη από το Visalo Ceramics,
  • τους κ. Κώστα και Δήμο Ζουριδάκη, ιδιοκτήτες του
  • Παντοπωλείου Ζουριδάκης
  • τον κ. Καψωμενάκη Κώστα, πρόεδρο των Λαϊκών Αγορών Χανίων.
  • την κα Τζαμαντάκη Κατερίνα, εκπαιδευτικό του Εργαστηριακού Κέντρου και
  • του Τμήματος Κομμωτικής του 2ου ΕΠΑΛ Χανίων
  • την κα Βορινάκη Ειρήνη, βρεφονηπιοκόμο και ανιματέρ
  • την κα Γαβαλάκη Αντωνία, ιδιοκτήτρια του Coffee Corner
  • τον κ. Μπομπολάκη Ευτύχιο από το ζαχαροπλαστείο Μινώα Éclair
  • το κατάστημα Simple City για τον εξοπλισμό που πρόσφερε


Μαζί μας, επίσης, βρέθηκαν και στήριξαν την προσπάθειά μας η κα Ζερβουδάκη Ελένη, Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής, Ισότητας και Προστασίας ΑμεΑ του Δήμου Χανίων, η κα Γκιργκινούδη, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής και Κοινωνικής Πολιτικής, καθώς και ο κ. Κουλουμπής Αντώνης, εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Χανίων. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον κ. Τσιραντωνάκη Μάνο για τη φωτογραφική αποτύπωση της ημέρας, καθώς και στους Παναγιωτάκη Λευτέρη και Κοκοτσάκη Βασίλη, που έντυσαν μουσικά τη γιορτή μας και συνέβαλαν στη μοναδική της ατμόσφαιρα.

Η γιορτή μας αποτέλεσε μια υπενθύμιση ότι όταν το σχολείο συνεργάζεται με την οικογένεια και την κοινότητα, δημιουργούνται πραγματικές ευκαιρίες για τους νέους ανθρώπους. Αυτό είναι το μήνυμα που το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Χανίων συνεχίζει να υπηρετεί καθημερινά.


Σας ευχαριστούμε όλους που γίνεστε μέρος του οράματός μας για ένα

σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία· ένα σχολείο που δίνει ευκαιρίες, καλλιεργεί

δεξιότητες και χτίζει γέφυρες για το μέλλον των παιδιών μας.

Καλό καλοκαίρι σε όλους!


Πέμπτη 4 Ιουνίου 2026

Χορηγίες για το σχολικό έτος 2025 - 2026

 Ο Διευθυντής, ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές/τριες του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου Χανίων, εκφράζουν δημόσια τις θερμές ευχαριστίες τους  σε όλους όσους ανταποκρίνονται και συμβάλλουν με τις προσφορές τους προς το σχολείο  και τους μαθητές/-τριες μας για το σχολικό έτος 2025-2026.


Συγκεκριμένα, ευχαριστούμε θερμά:

  • Το σύλλογο «Gavalohori Cultural Society» και ιδιαιτέρως την κυρία  Rachel Morris, που διέθεσαν στο σχολείο μας μέρος των εσόδων της εκδήλωσης “S agapame Gavalochori Charity Rock Night”.
  • Το αρτοποιείο του κ. Ελληνάκη Κωνσταντίνου στις Μουρνιές για την προσφορά ποσοτήτων ψωμιού, για την παρασκευή πρωινού γεύματος
  • Τον Προμηθευτικό και Καταναλωτικό Συνεταιρισμό ΣΥΝ.ΚΑ για τη μηνιαία δωροεπιταγή 
  • Τον Ξυλόφουρνο Αγίου Νεκταρίου και τον κ. Μαλαδάκη Στέφανο για την ευγενική προσφορά δεκατιανού γεύματος στους μαθητές/-τριες του σχολείου μας.
  • Το καφέ εστιατόριο «Μούσσες» στο Ενετικό Λιμάνι Χανίων,  για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Το Remezzo cafe για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Το καφέ –εστιατόριο Παλλάς για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Την καντίνα του Νότη, στους Αγίους Αποστόλους για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Το «Μικρό Καφέ» στην παραλία του Κουμ Καπί για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Το μινι μαρκετ «Ζουριδάκης» για τη δωρεά υλικών και παιχνιδιών καθώς και για τη συνεργασία.
  • Τον κ. Ηλία Λέσι -  και τα J&K Games για την προσφορά του καρουζέλ.
  • Τις Εκτυπώσεις Κασιμάτης για τη δωρεάν εκτύπωση της εφημερίδας του σχολείου.
  • Τον κ. Τυραϊδή Ιωάννη και το Κέντρο Ειδικών Θεραπειών Χανίων για τη συνδρομή του στις εργασίες του εργαστηρίου Γεωπονίας.
  • Τον κ. Σταμπολάκη Δημήτρη για την προσφορά μελιού
  • Τον κ. Βενετάκη Χρήστο για την προσφορά τυροκομικών προϊόντων.
  • Την Οδοντίατρο κα Βογιατζή Μάγδα από το Πρώτο Κέντρο Υγείας Χανίων για την παρουσία της στο σχολείο και την ενημέρωση σχετικά με τη στοματική υγιεινή.
  • Το Αστικό ΚΤΕΛ για τη δωρεάν μεταφορά μαθητών και εκπαιδευτικών.
  • Την κυρία Ιωάννα  Παντελάκη - Τερεζάκη, σέφ Κρητικής Γαστρονομίας και Β΄ Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Αρχιμαγείρων, που συνεργάστηκε με τους μαθητές σε διαδραστικό εργαστήριο μαγειρικής. Στην ίδια δράση συμμετείχε και ο κ. Βουβάκης Σωτήρης, μάγειρας του Μεσογειακού Αγρονομικού Ινστιτούτου Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.).
  • Την ένωση τραίνων Δυτικής Κρήτης Α.Ε. και τον κ. Κατσαφράκη Κ. για την δωρεάν περιήγηση των μαθητών/-τριών μας στη πόλη.
  • Την επιχείρηση «Flora Plant Garden Center IKE– Φρατζεσκάκη» για τη δωρεά αλεξανδρινών φυτών για το μπαζάρ του σχολείου μας.
  • Την επιχείρηση Γεωπονική Κρήτης ΙΚΕ - Γιακουγιαννακης για την προσφορά υλικού για το θερμοκήπιο του σχολείου μας.
  • Τον κ. Κακαβελάκη Κωνσταντίνο, χοροδιδάσκαλο, για την οργάνωση δράσεων χορού Ζουμπα στο σχολείο μας.
  • Το Παντοπωλείο Κ.& Δ. Ζουριδάκης Ο.Ε. στις Μουρνιές για τη συνεργασία και τη συνεχή στήριξη στο σχολείο μας.
  • Τις Εκτυπώσεις Κασιμάτης για τη δωρεάν εκτύπωση της εφημερίδας του σχολείου
  • Το ζαχαροπλαστείο «Μοντέρνο» για την προσφορά της βασιλόπιτας.
  • Το ζαχαροπλαστείο «Κληματσάκης» για την προσφορά της βασιλόπιτας.
  • Τον κινηματογράφο Mega Place για τη φιλοξενία και την προβολή ταινίας.
  • Το κατάστημα εστίασης «Νεώριο Μόρο» τους Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Χανίων στο Παλιό Λιμάνι για τη φιλοξενία και το κέρασμα σε εκαπιδευτικούς και μαθητές/-τριές μας.
  • Την επιχείρηση Τουρνάς ΑΕΒΕ για την προσφορά υλικών για διάφορες κατασκευές στο σχολείο.
  • Τα κρεοπωλεία «11 Αδέλφια» για την προσφορά προϊόντων για την Τσικνοπέμπτη
  • Τα κρεοπωλεία «108 Κρεοπωλεία» για την προσφορά προϊόντων για την Τσικνοπέμπτη
  • Το κρεοπωλείο «Κατ’οίκον γεύσεις» για την προσφορά προϊόντων για την Τσικνοπέμπτη
  • Το κρεοπωλείο «Παλαιά Ρούματα» για την προσφορά προϊόντων για την Τσικνοπέμπτη
  • Το κατάστημα εστίασης Canale στο Ενετικό Λιμάνι, για τη φιλοξενία και το κέρασμα των μαθητών των ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Χανίων και ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Ρεθύμνου
  • Την Πυροσβεστική Υπηρεσία Χανίων και ειδικά τον Διοικητή – Αντιπύραρχο κ.Μπόμπορη, για την επίσκεψή του στο σχολείο και την ενημέρωση σε θέματα πυρασφάλειας και επικίνδυνων φυσικών φαινομένων.
  • Την κα Μπονατάκη Βιολέτα για την προσφορά Λαμπάδων  
  • Την ΑΝΕΚ LINES για την προσφορά εισιτηρίων για τους μαθητές/-τριες που μετακινήθηκαν στην Αθήνα για την επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων.
  • Το Βοτανικό Κήπο Κρήτης και ειδικά τον κ. Μαρινάκη Πέτρο για τη φιλοξενία και το κέρασμα.
  • Το Κρητικό Εργαστήρι της οικογένειας Λαμπάκη για την προσφορά προϊόντων ζύμης
  • Την επιχείρηση «Σημανδηράκης – Κρητικά Εδέσματα» για την προσφορά παραδοσιακών προϊόντων.
  • Τον κ. Θεοδωράκη Ελευθέριο για τη δωρεά ελαιολάδου για την παρασκευή δεκατιανού
  • Τον κ. Τσουρουνάκη Ιωάννη για τη γενναιόδωρη οικονομική ενίσχυση



Στέφανος Λυραντωνάκης

Διευθυντής ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Χανίων

Τετάρτη 20 Μαΐου 2026

Εμπειρίες και συνεργασίες από το πρόγραμμα Erasmus+ στην Πολωνία για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Χανίων

 Με ιδιαίτερη επιτυχία και έντονο ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε η συμμετοχή του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Χανίων στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ / Δράση ΚΑ121, με τίτλο «Κοινοπραξία Κινητικότητας Erasmus+ με επικεφαλή τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων για το σχολικό έτος 2025-2026». Το πρόγραμμα προσέφερε σε πέντε μαθητές και πέντε εκπαιδευτικούς μια μοναδική εμπειρία μάθησης, συνεργασίας και εξωστρέφειας. Στο πλαίσιο της κινητικότητας, η αποστολή του σχολείου επισκέφθηκε δύο σχολικές μονάδες στην πόλη Κόνιν της κεντρικής Πολωνίας. Η πρώτη επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο ιδιωτικό δημοτικό σχολείο Niepubliczna Szkoła Montessori Odkrywcy Świata που εφαρμόζει το παιδοκεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα Montessori για μαθητές ηλικίας 6 έως 14 ετών. Η φιλοξενία διήρκεσε δύο ημέρες και αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία γνωριμίας με σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές. Παράλληλα, μέσω της συνεργασίας με τη διευθύντρια του σχολείου, η ελληνική αποστολή ήρθε σε επαφή με δημόσιο ειδικό σχολείο της περιοχής, το οποίο περιλαμβάνει τάξεις δημοτικού και τρεις βαθμίδες εργαστηριακής εκπαίδευσης στον τομέα της μαγειρικής. Η φιλοξενία στο συγκεκριμένο σχολείο διήρκεσε μία ημέρα και έδωσε τη δυνατότητα ανταλλαγής εμπειριών και καλών πρακτικών στον τομέα της ειδικής αγωγής και επαγγελματικής εκπαίδευσης. Κατά τη διάρκεια των τριών ημερών υλοποιήθηκαν βιωματικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες στα μαθήματα της Γεωγραφίας και της Φυσικής, με τη χρήση ειδικών εκπαιδευτικών υλικών και διαδραστικών μεθόδων μάθησης. Επιπλέον, οι μαθητές του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. και των πολωνικών σχολείων συμμετείχαν σε εργαστήρια χειροτεχνίας με ανακυκλώσιμα υλικά και μαγειρικής με ελληνικές και πολωνικές συνταγές, καθώς και σε δραστηριότητες εκμάθησης παραδοσιακών χορών των δύο χωρών. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να αναπτύξουν σημαντικές δεξιότητες, όπως η κοινωνική αλληλεπίδραση, η αυτονομία, η επικοινωνία και η ενίσχυση της αυτοπεποίθησής τους. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν καλές πρακτικές και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας και την περαιτέρω υποστήριξη των μαθητών. Το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ. Χανίων συνεχίζει να επενδύει δυναμικά σε ευρωπαϊκά προγράμματα, προωθώντας την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καινοτομία στην εκπαίδευση και τη δημιουργία ενός ανοιχτού, σύγχρονου και υποστηρικτικού μαθησιακού περιβάλλοντος για όλους τους μαθητές.

Τρίτη 19 Μαΐου 2026

Τιμητική Διάκριση για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ. - Λ Χανίων στον 2ο Πανελλαδικό και Παγκύπριο Διαγωνισμό Σχολικών Εφημερίδων και Δημοσιογραφίας

 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τιμητική Διάκριση για το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ. - Λ Χανίων στον 2ο Πανελλαδικό και Παγκύπριο Διαγωνισμό Σχολικών Εφημερίδων και Δημοσιογραφίας

Με ιδιαίτερη χαρά και υπερηφάνεια, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο-Λύκειο (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ. - Λ) Χανίων ανακοινώνει την τιμητική διάκριση που έλαβε η μαθητική εφημερίδα του σχολείου στο πλαίσιο του 2ου Πανελλαδικού και Παγκύπριου Διαγωνισμού Σχολικών Εφημερίδων και Δημοσιογραφίας «ΤΟ ΒΗΜΑ των Μαθητών», που διοργάνωσε η εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ».

Η εκδήλωση απονομής των βραβείων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Μαΐου 2026 στην αίθουσα «Φάρος» του Κέντρου Πολιτισμού, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, παρουσία εκπαιδευτικών, μαθητών και εκπροσώπων της εκπαιδευτικής και δημοσιογραφικής κοινότητας.

Το βραβείο παρέλαβε εκ μέρους του σχολείου, η Ευσταθία Τρουλλάκη, Λογοθεραπεύτρια του σχολείου και μέλος της συντονιστικής ομάδας των εκπαιδευτικών που υποστήριξαν τη συντακτική ομάδα των μαθητών. 

Οι μαθητές του Λυκείου που συμμετείχαν στη συντακτική ομάδα, θα παραλάβουν ατομικό πάπυρο ως ενθύμιο και αναγνώριση της αξιέπαινης προσπάθειας, της δημιουργικότητας και της συνεργασίας που επέδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της συμμετοχής τους στον διαγωνισμό.

Η σημαντική αυτή διάκριση αποτελεί επιστέγασμα της συλλογικής προσπάθειας μαθητών και εκπαιδευτικών, αναδεικνύοντας τη δύναμη της έκφρασης, της δημιουργικότητας και της συμπερίληψης μέσα από τη μαθητική δημοσιογραφία.

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Χανίων δηλώνουν ιδιαίτερα περήφανοι και ενθουσιασμένοι για αυτή τη σημαντική αναγνώριση, η οποία ενισχύει το όραμα και τη δέσμευση του σχολείου για ενεργή συμμετοχή των μαθητών σε δημιουργικές και καινοτόμες δράσεις.

Οι μαθητές που συμμετείχαν ήταν ο Αλί Στέφανος, η Ανδρουλάκη Γεωργία, η Ανδρουλάκη Ειρήνη, η Αρβελάκη Μαρία, ο Βενετάκης Γιώργος, η Γαλανάκη Γεωργία, ο Γεωργακάκης Διονύσης, η Γιαπιντζάκη Νίκη, ο Γουμενάκης Γιάννης, ο Δασκαλάκης Ιάκωβος, ο Ιβάνοφ Ατανάσι, η Καλογεράκη Ιωάννα, η Κατσάνι Πάμελα,  ο Κονταράκης Γιώργος, η Κοντού Σοφία, ο Κουτσουρίδης Ιωακείμ, ο Κωνσταντινίδης Αργύρης, ο Μαραγκουδάκης Βαλάντης, ο Μίτκοβ Γιώργος, ο Νάνος Ιάσωνας, η Νευράκη Ευθαλία, ο Παπαδερός Γιάννης, ο Παπαποστόλου Δημήτρης, η Παρδάλη Ελένη,ο  Πλούσσος Μανώλης, η Ρουπάκη Μαρία, ο Σαπουνάκης Λευτέρης, η Σκούρτα Άντζελα, η Στρατινάκη Σοφία, ο Στυλιανακάκης Γεράσιμος, ο Τσαούσι Σταμάτης και ο Χατζηδάκης Αντώνης.

Οι συντονίστριες καθηγήτριες: Ασπασία Κατάκη, Ευσταθία Τρουλλάκη, Μαίρη Μπετσάκου 


ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ Χανίων
Διεύθυνση Σχολείου


Πέμπτη 14 Μαΐου 2026

Στη Γαλλία το ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ Χανίων μέσω του Erasmus+


Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, το σχολείο μας πραγματοποίησε το πρώτο του ταξίδι σε ευρωπαϊκή χώρα και συγκεκριμένα στη Γαλλία, επισκεπτόμενο την πόλη Argentan της Νορμανδίας (27 Απριλίου- 2 Μαΐου). Η αποστολή μας, αποτελούμενη από έξι εκπαιδευτικούς και έξι μαθητές, φιλοξενήθηκε από το δημόσιο γυμνάσιο τυπικής εκπαίδευσης Collège Jean Rostand, έχοντας τη μοναδική ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, να ανταλλάξει εμπειρίες και να συμμετάσχει σε δράσεις πολιτισμού, συμπερίληψης και συνεργασίας.

Το ταξίδι μας για τη Γαλλία ξεκίνησε τη Δευτέρα 27 Απριλίου. Γεμάτοι ανυπομονησία και ενθουσιασμό αναχωρήσαμε από το αεροδρόμιο Χανίων με προορισμό το Παρίσι. Μετά την άφιξή μας στο αεροδρόμιο Ορλί, ακολούθησε δίωρη διαδρομή με το τρένο, η οποία μας οδήγησε στον τελικό μας προορισμό, την πόλη Argentan. Παρά την εύλογη κούραση από το μακρύ ταξίδι, η πρώτη μέρα έκλεισε όμορφα με ένα παραδοσιακό γαλλικό δείπνο και ξεκούραση στο ξενοδοχείο.

Την Τρίτη 28 Απριλίου, η υποδοχή στο γαλλικό σχολείο ήταν ενθουσιώδης. Οι μαθητές μας εντάχθηκαν άμεσα στην καθημερινότητα των Γάλλων συμμαθητών τους, συμμετέχοντας σε μαθήματα Αγγλικών και Φυσικής Αγωγής, καθώς και σε κοινές δράσεις με το Ιατρικό Εκπαιδευτικό Ινστιτούτο, δομή που υποστηρίζει παιδιά και εφήβους με νοητική αναπηρία. Μετά από κοινό γεύμα στο σχολικό εστιατόριο, συναντηθήκαμε με τη διεύθυνση και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, σε ιδιαίτερα θερμό κλίμα φιλοξενίας. Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος και του τρόπου λειτουργίας του σχολείου μας, καθώς και προβολή ενός βίντεο, αφιερωμένο στους μαθητές και τις πολύπλευρες δράσεις μας. Η μουσική επένδυση του βίντεο σε συνδυασμό με τις εικόνες της σχολικής καθημερινότητας και τα χαμόγελα των μαθητών μας, συγκίνησε τους παρευρισκόμενους. Η ημέρα συνεχίστηκε με ξενάγηση στη πόλη του Argentan από την ομάδα εκπαιδευτικών και μαθητών του γαλλικού σχολείου που είχε επισκεφτεί το δικό μας τον προηγούμενο μήνα, δίνοντας την ευκαιρία για ουσιαστική επικοινωνία μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών. Κατά την περιήγησή μας, γνωρίσαμε σημαντικά αξιοθέατα της ιστορικής πόλης της Νορμανδίας, η οποία διασχίζεται από τον ποταμό Ορν και διαθέτει πλούσια μεσαιωνική κληρονομιά. Επισκεφθήκαμε, μεταξύ άλλων, και την πλατεία Mahé, μία από τις κεντρικές πλατείες της πόλης που φιλοξενεί την τοπική αγορά και περιβάλλεται από ιστορικά κτίρια και τοπικά καταστήματα, καθώς και την εκκλησία Saint-Germain, ένα επιβλητικό γοτθικό μνημείο με στοιχεία αναγεννησιακής αρχιτεκτονικής. Παρατηρήσαμε μάλιστα το περίτεχνο ρολόι Lérot που βρίσκεται κρεμασμένο δίπλα στη μεγάλη βόρεια πύλη της και το σχήμα του είναι εμπνευσμένο από τον Σταυρό της Λεγεώνας της Τιμής. Γνωρίσαμε, επίσης, το κάστρο του Argentan, το πρώην παλάτι των Δουκών της Νορμανδίας που σήμερα στεγάζει τα δικαστήρια της πόλης, καθώς και τον πύργο Marguerite, ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα τμήματα των παλιών οχυρώσεων, που μαρτυρά τη στρατηγική σημασία της πόλης κατά τον Μεσαίωνα. Πραγματοποιήσαμε μία ολιγόλεπτη στάση για ξεκούραση στο Plan d’Eau, τη λίμνη του Argentan, που αποτελεί μια όμορφη περιοχή πρασίνου και χαλάρωσης στο κέντρο της πόλης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε και η αναφορά στον διάσημο ζωγράφο Fernand Léger, μία από τις σημαντικότερες μορφές της μοντέρνας τέχνης και του κυβισμού, που καταγόταν από την πόλη. Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε μέσα σε ιδιαίτερα ευχάριστο κλίμα, προσφέροντας στους μαθητές μας την ευκαιρία να γνωρίσουν βιωματικά την ιστορία και την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης. 

Την Τετάρτη 29 Απριλίου, εξερευνήσαμε τη νορμανδική ύπαιθρο και σημαντικά σημεία της τοπικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Πρώτος σταθμός ήταν το χωριό Camembert και το μουσείο του διάσημου ομώνυμου τυριού, όπου οι μαθητές παρακολούθησαν τη διαδικασία παραγωγής ενός από τα πιο γνωστά τυριά παγκοσμίως. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στην κωμόπολη Vimoutiers με τα παραδοσιακά ξύλινα σπίτια και τις καταπράσινες εκτάσεις και επισκεφτήκαμε το μνημείο Montormel στο Coudehard, το οποίο συνδέεται με καθοριστικές μάχες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η εξόρμησή μας ολοκληρώθηκε με ξενάγηση στο παλαιότερο και πιο αναγνωρισμένο εθνικό ιπποτροφείο της Γαλλίας, στο Haras du Pin, γνωστό και ως οι “Βερσαλλίες των Αλόγων”, το οποίο κατέπληξε τους μαθητές με το μεγαλείο και την έκτασή του. 

Την Πέμπτη 30 Απριλίου, η ημέρα ήταν αφιερωμένη σε βιωματικά εργαστήρια στο γαλλικό σχολείο. Οι μαθητές μας συμμετείχαν από κοινού με τους Γάλλους συμμαθητές τους σε εργαστήριο μαγειρικής, όπου είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν γεύσεις της γαλλικής κουζίνας και να παρασκευάσουν και να γευτούν γαλλικά εδέσματα, καθώς και σε εργαστήρια κεραμικής και κηπουρικής, καλλιεργώντας δεξιότητες συνεργασίας και δημιουργικότητας. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον σύλλογο αδελφοποίησης της πόλης, ο οποίος στηρίζει έμπρακτα δράσεις συνεργασίας και ανταλλαγών μεταξύ ευρωπαϊκών πόλεων, και προσφέρθηκαν αναμνηστικά δώρα στους συμμετέχοντες της ελληνικής αποστολής. Η ημέρα έκλεισε σε κλίμα συγκίνησης με αποχαιρετιστήριο κέρασμα και ομαδική φωτογραφία, επισφραγίζοντας τις φιλίες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της φιλοξενίας.

Την Παρασκευή 1 Μαΐου, επωφελούμενοι την αργία της Πρωτομαγιάς, είχαμε την ευκαιρία να πραγματοποιήσουμε ημερήσια επίσκεψη στο Παρίσι, πριν από την αναχώρησή μας μέσω της γαλλικής πρωτεύουσας. Η ημέρα ξεκίνησε από τη γραφική Μονμάρτη, τη διάσημη καλλιτεχνική συνοικία με τα λιθόστρωτα στενά, τους μουσικούς του δρόμου και τη μοναδική ατμόσφαιρα. Ανεβήκαμε μέχρι τη Βασιλική της Ιερής Καρδιάς (Sacré-Cœur), την εντυπωσιακή λευκή εκκλησία στην κορυφή του λόφου, σήμα κατατεθέν της περιοχής, από όπου απολαύσαμε την πανοραμική θέα του Παρισιού. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στα στενά δρομάκια της περιοχής, γνωρίζοντας από κοντά έναν από τους πιο ιστορικούς και ζωντανούς πυρήνες της πόλης. Ακολούθησε πορεία προς το μουσείο του Λούβρου, όπου, αν και το μουσείο ήταν κλειστό, είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε από κοντά τη χαρακτηριστική γυάλινη πυραμίδα και τον επιβλητικό εξωτερικό χώρο του μεγαλύτερου μουσείου τέχνης στον κόσμο. Στη συνέχεια, περπατήσαμε κατά μήκος του Σηκουάνα, διασχίζοντας τις ιστορικές γέφυρες του ποταμού και απολαμβάνοντας τη μοναδική εικόνα του Παρισιού, με τα χαρακτηριστικά κτίρια, τους υπαίθριους βιβλιοπώλες και τη ζωντανή ατμόσφαιρα στις όχθες του ποταμού. Η περιήγηση συνεχίστηκε στην Παναγία των Παρισίων, τον μητροπολιτικό ναό της γαλλικής πρωτεύουσας, ένα εμβληματικό μνημείο γοτθικής αρχιτεκτονικής που δεσπόζει στο κέντρο της πόλης. Η ημέρα κορυφώθηκε με την επίσκεψη στον Πύργο του Άιφελ, το παγκόσμιο σύμβολο του Παρισιού κι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αξιοθέατα στον κόσμο. Η εικόνα μάλιστα του φωτισμένου μνημείου, όταν έπεσε η νύχτα, αποτέλεσε μία ξεχωριστή εμπειρία για όλους. Επιστρέψαμε στη βάση μας αργά το βράδυ, έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Η κούραση όμως της ημέρας υποχώρησε μπροστά στην ικανοποίηση και τον ενθουσιασμό για όλα όσα ζήσαμε. 

Η αυλαία του ταξιδιού μας στη Γαλλία έπεσε το Σάββατο 2 Μαΐου. Μαθητές και εκπαιδευτικοί επιστρέψαμε στα Χανιά, γεμάτοι με νέες εικόνες και πρωτόγνωρες εμπειρίες. Η συμμετοχή μας στο Erasmus+ μας χάρισε μοναδικά συναισθήματα, γνώσεις για τον γαλλικό πολιτισμό και το εκπαιδευτικό τους σύστημα και πολύτιμες αναμνήσεις από τη ζεστή φιλοξενία των ανθρώπων που μας υποδέχθηκαν.